ANNONS

Danmark 1 dygn

Familj

Resor

Ja men tro att vi gillar att bo exakt 1 Tim från Danmarks vackra kust. De små pittoreska byarna, stranden, husen, bagerierna , osterierna! Sån lyx! Dessvärre har vi ju sällan tid att åka färjan över Hbg-Helsingör men nu fick vi till det!

Lör efter en god lunch hemma for vi iväg. Bokade ett enkelt hotell nånstans och såg till att mysa o strosa runt i höstsolen inne i Helsingör innan vi landade på hotellet . Där var det kaos med bröllop, spagäster och konferenser. Så restaurangen var fullbokad och vi trötta. Så det blev en pizza/falafelrulle på pizzahaket nedanför vid vägen. ICKE gjort för att ens sitta där och äta kanske…. Speciellt inte en lördagskväll 🙂 Hahah! Men där va vi. Vi kan verkligen äta och bo och leva hursomhelst. Bara vi får vara tillsammans . Älskar att bo  flådigt men det kvittar helt också. Herregud att ens kunna ha råd att bo över en natt där någon städar och serverar frukost?!? Det gjorde iaf inte jag som barn. Så vi hade en urmysigt dag och kväll. Här är ett bildspel från dygnet.

Tog en glass på båten över .

Sedan strosade vi runt och mycket hade stängt för dagen men jag älskar att titta på alla fina hus och färger

Hittade en urhärlig loppis på gågatan i Helsingör

Vi köpte inget men ändå kul att bara titta

Stopp på Café Kruse för citronlemonad

Fatta att dom växer om mig snart båda två ju:)

Hotellet var fint på utsidan men inte kanske supermys som hotell för familj. Lite mer spa för par eller 70-årskalas.

Lyxmiddag på pizzerian:):)

Morgonmysyoga på rummet . Hunken löser kaffet som alltid .

Ljuvlig morgonjogg. 15 km längs strandvejen

Sedan tog vi turen via Aarstiderne. Allt eko! Så mycket bra produkter . En hel del glutenfritt

Vi fick alla godsaker i en såhär fin låda !

Sen tog vi en gokaffe o bara njöt av stillheten på landet

Medans barnen sprang i åkern och klättrade
På halmbalar

Sen blev det stopp på bageriet och jag tog en kardemummabulle såklart!

Köpte en bukett av min nya favvoblomma dahlia!

Över sundet tillbaka hem i Helsingborg där vi åkte till Vagnhallarna 16 streetfood och åt indiskt ! Så gott!

På kvällen blev det grönsaksbonanza på allt gott vi köpte i Danmark .

Helgen avrundades med TopGun 2 i soffan och nöjda glada föräldrar . Dock lite synd om Charlie som trillade på Youmpjard och sträckte nacken. Nacksspärr stackarn…. Ska få hjälp av vår bästa Karoliina i veckan.

Ha nu en fin onsdag!

kärlek !

Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se. Du som kommenterar är själv juridiskt ansvarig för vad du skriver.

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy och regler för kommentarer.

© Expressen Lifestyle AB, 105 15 Stockholm Bud: Gjörwellsgatan 30, StockholmTelefon: 08-736 53 00