PERSONLIGT I DV
Idag var jag uppe på Expressen och Bonnier News. Min blogg huserar ju på Damernas Värld, varumärket ligger under Expressen och tycker mycket om mixen av mode, personliga intervjuer och livstil.
Jag hade möte med Daniel som har den fina titeln ”Head of influensers” eller content creators som vi numera bör kallas.
Namnet influenser är ju så sabla nerlusat tyvärr och ger sällan rättvisa åt det arbete som läggs ner. Idag är det personliga varumärket viktigt och en bransch som omsatte cirka 1,5 miljarder under 2022 enligt IRM (Institutet för reklam- och mediestatistik) kan man inte bara skratta bort.
Så roligt att jag fick frågan av Damernas Värld att berätta om min resa till Senegal. Det resulterade i fyra sidor i print men finns även att läsa här i sin helhet på sajt. Tack för förtroendet!
Daniel och jag gick igenom strategier och tips för att navigera bland algoritmer, jag lärde mig mer om reels och nya verktyg som hela tiden utvecklas på Instagram och TikTok.
Hela två timmar flög förbi och kul att få se de stora redaktionerna. Jag får ju lite puls. Saknar mycket den världen, där känner jag mig hemma.