Damernas Värld nominerade till Tidskriftspriset för Årets affärsutveckling
Bland årets nomineringar till Tidskriftspriset 2020 finns Damernas Värld, som har chansen att kamma hem pris för Årets affärsutveckling för vår affärsmodell med affiliatelänkar i vårt shoppingmaterial.
Idag presenterar Sveriges Tidskrifter de första nomineringarna till Tidskriftspriset 2020. Bland årets kategorier finns nykomlingen Årets affärsutveckling där Damernas Värld har chansen att vinna pris för vårt välarbetade shoppingmaterial med affiliatelänkar – en affär där journalistisk expertis i kombination med konverteringsoptimering är de viktigaste ledorden.
”I en värld av klickfiske och snabba Facebook-nyheter satsade Damernas Värld på kvalitativt innehåll istället för kvantitativ trafik. Utan extra resurser har affiliateaffären skapat nya intäkter, framför allt med hjälp av gamla klassiker. Ett strålande exempel på hur man kan tjäna mer pengar på redaktionellt material som ändå skulle ha producerats till print”, går det att läsa i nomineringen på Sveriges Tidskrifter.
– Att våra läsare fortsätter välja oss och shoppa via oss är det viktigaste. Damernas Värld står verkligen för kvalitet och trovärdighet och den här nomineringen är ett kvitto på att vi har lyckats, säger Cassandra Lindblom, digital chef, som ansvarar för affärsområdet.
Damernas Världs affiliateaffär bygger på att läsaren får väl genomarbetade tips av kunniga redaktörer med expertis inom sitt område i, där köp från sajten ger en liten procent på varje såld produkt. Redaktionen är noga med att alltid låta journalistiken gå i första hand och alltid ge läsarna bästa möjliga service.
– Jag är stolt över att de väl genomarbetade artiklar våra redaktörer skapar om mode, skönhet och kultur är så informativa och inspirerande att de gör att våra läsare känner sig trygga och välinformerade när de väl väljer att addera något till sin garderob eller skönhetsarsenal. Speciellt skönhetsprodukter, där effekt och kvalitet går bortom ögat, är förstås något där du verkligen kan behöva en hjälpande hand som förklarar och som har testat produkten. Det är dessutom ofta produkter som kostar en del, så man vill ju inte köpa grisen i säcken – och det hjälper Damernas Värld till med att se till att du inte gör, säger Jonna Bergh, chefredaktör, om nomineringen.
Den 12 november utses vinnaren av Årets affärsutveckling 2020 på Tidskriftsgalan, som i år blir i digital form, där vi tävlar mot Breakit24live, Försäljningen av Faktum Novell samt Utvecklingen av vi.se och i juryn sitter Anna Careborg, chefredaktör Svenska Dagbladet, Claes de Faire, tidigare chefredaktör Mitti, Fokus, Resumé m.m samt Anders Malmsten, mediekonsult
Heja oss!