Burberry får nytt mönster och ny logga – se förvandlingen
Burberry har fått sig en uppfräschning i och med nytillträdde kreativa chefen Riccardo Tisci. Nu presenterar modehuset både en ny logga och ett nytt monogram.
När Raf Simons tog över som kreativ chef på Calvin Klein förra året var han snabb med att förnya modehuset genom att skapa en ny logga. Nu går Burberry i samma fotspår och fräschar upp sin grafiska profil med nytillträdde kreativa chefen Riccardo Tisci bakom ratten.
https://www.instagram.com/p/Bl-VwDsHVvP/?utm_source=ig_embed
Den nya loggan, som togs fram på bara fem veckor, presenterades på Instagram igår och recenseras som kaxigare, mer tidsenlig och modernare av modehusets följare. Loggan har tagits fram i samarbete med Peter Saville, som även stod bakom Calvin Kleins nya visuella språk. I samband med logobytet presenterade Burberry även sitt nya monogram som ett komplement till de klassiska rutorna.
https://www.instagram.com/p/Bl-cMBcHhFD/?utm_source=ig_embed
Den nya loggan och monogrammet markerar Burberrys första stora förändring på flera årtionden. Riccardo Tisci visar sin första kollektion för Burberry under London Fashion Week i september i år.
Läs också: Så blir höstmodet 2018 – allt om säsongens stora trender
• Lär dig använda astrologi för att förstå dig själv och andra
• Allt om hur stjärntecknen, solen, månen och planeterna påverkar oss
• Lär dig ta fram och tolka ditt och andras födelsehoroskop
• Med ledande astrologen Margareta Hedin som kursledare