Ser sidan konstig ut?

Din skärm är smalare än innehållet på denna sida. Vill du visa damernasvarld i ett bättre anpassat format?

MobilTabletDator

Följ med bakom kulisserna

Det är endast 3 grader varmt, modellen Julia ska stå barbent, och samtidigt gömmer sig stylisten i en båt. Följ med bakom kulisserna när det marina modejobbet "Kryssa med stil" plåtas i Stockholm.  EXTRA! Du får dessutom en extra modebild och massor av shoppingtips! Allt detta efter klicket nedan.

Av: Theresia Parsby
Fotograf: Andreas von Gegerfelt

EXTRA MODE:

Skjortklänning av bomull, stl: XS-L, 1 099 kr, från One Teaspoon.Randigt linne av acetat, stl: XS-L, 899 kr, från Rodebjer.Jeansshorts av bomull, stl: 25-32, 799 kr, från Levi´s.Halsband av rostfritt stål, 999 kr, från Eldblad.Armbandsklocka av stål, 27 400 kr, från Omega.

Kläderna kombineras ihop till snygga outfits på stylistens kontor ett par dagar innan plåtningen.

Modellen Julia poserar i fören, fotografen Andreas plåtar från bryggan och båtägaren och stylisten Theresia försöker gömma sig i båten för att inte komma med på bild.

Modellen får värma sig lite mellan bilderna. Det är tufft att stå nästan bar i +3 grader. Men vem sa att modellyrket var glamouröst?

Klubbstugan på Rålambshovs båtklubb förvandlades till ett showroom och fungerade även denna kalla septemberdag som värmestuga.

Sstylist, hår och make-artisterna håller koll på sina områden när Julia rör sig i lek med vatteslang och vovve. Allt måste sitta perfekt.

Här i solnedgången, på bryggan, under västerbron tas bilden med den långa vita skjortklänningen som du såg ovan.

Makeup bättras på inför närbilden, som du kan se på en av bilderna i senaste numret av Damernas värld.

Hårstylisten Kalle (som själv sitter i tjock täckjacka) försöker värma Julia med en värmefläkt medan näst sista bilden tas.

Sista bilden. Solen på väg att försvinna. Bråttom att få repet rätt i Julias armar.

Stylistassistent: Kristin Lannge
Fotografassistent: Peter Edqvist
Make: Kalle Eklund/Mikas
Hår: Elin Tordenlind/Mikas
Modell: Julia T/Elite
Stort tack till Rålambshovs Båtklubb och Mats Ericsson.