Klassiskt och tidlöst! H&M släpper designsamarbete med brittiskt märke
H&M lanserar ett nytt samarbete med brittiska märket Richard Allan. Känt för sina ikonska sjalar med mönster och mycket färg blir detta en tidlös, chic, 1960-talsdoftande kollektion att se fram emot.
Richard Allan heter H&M:s nya samarbete! Det brittiska märket, som grundades 1962, är främst känt för sina sjalar och scarfs, samt djärva design med mycket färg och tydliga mönster.
LÄS ÄVEN: Giambattista Valli blir H&M:s designsamarbete 2019
Nu har H&M bestämt sig för att förvandla Richard Allens mönster till en hel damkollektion, som kommer bestå av såväl klänningar, kjolar, blusar, byxor, skjortor – och såklart – sjalar. Hela kollektionen andas brittiskt 1960-tal.



– Swinging London under 1960-talet är en så pass ikonisk era full av fantastiska mönster och sprudlande energi som känns aktuellt än idag. Vi är glada över att få samarbeta med en av de mest ställningstagande mönsterdesignerna av sin tid. Genom att ta dessa klassiska mönster från scarfs och placera dem i ny kontext, känns plaggen från H&M x Richard Allan-kollektionen starka och feminina, men med en sofistikerad känsla, säger Maria Östblom, designchef dam på H&M i ett pressmeddelande.
Då släpps H&M:s samarbete med Richard Allan
Hela kollektionen finns tillgänglig online (länk) och i utvalda H&M-butiker från och med den 22 augusti.
Klicka här för att komma direkt till kollektionen.



Se bilder på H&M x Richard Allan-kollektionen här









LÄS ÄVEN: Här är alla H&M's designsamarbeten genom åren

















