Ser sidan konstig ut?

Din skärm är smalare än innehållet på denna sida. Vill du visa damernasvarld i ett bättre anpassat format?

MobilTabletDator

H&Ms nya höstkampanj väcker känslor – lyfter starka och coola kvinnor

I H&Ms nya höstkampanj låter den svenska modejätten kvinnorna ta mycket plats. Istället för att följa ett visst ideal visar de upp kvinnor i varierande åldrar, former och hudfärger.

Det är i den svenska modekedjans nya höstkampanj som man får följa ett gäng fantastiska kvinnor över hela världen – iklädda H&Ms senaste mode från årets höstkollektion. För regin står Gustav Johansson och bakom stylingen står superstylisten Robert Rydberg.

Till tonerna av ”She's a lady” får vi följa den norska boxaren Fatima Pinto, gamla 70-tals ikonen och modellen Lauren Hutton, transsexuella modellen Hari Nef, brittiska modellen Neelam Gill, danska modeprofilen Pernille Teisbaek,plus size-modellen Paloma Elsesser, entreprenören Pum Lefebure, svenska fotografen Arvida Byström och svenska designern och illustratören Cajsa Wessberg.

Låten som från början är Tom Jones har istället fått en ny ton av duon Lion Babe med sångerskan Jillian Hervey i spetsen.

”Att hylla kvinnor kommer sig naturligt för mig, deras unika sätt, deras elegans, deras spänstighet och deras stil, så jag älskar att H&M kom till oss för att återskapa den klassiska låten ”She's a lady” av Tom Jones i en samtid och viktigast av allt, direkt från kvinnorna, säger Jillian Hervey till Elle.com

Se H&Ms kampanjvideo här under

https://youtu.be/8-RY6fWVrQ0?width=640&height=360&frameborder=0&allowfullscreen=allowfullscreen