Bekräftat! Allt du behöver veta om Rihannas lyxiga modehus Fenty
Från sångerska till designer och entreprenör. Den 22 maj lanserar Rihanna sin första kollektion under varumärket Fenty - i nära samarbete med lyxjätten LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy).
Det har viskats hela våren. Men nu är det bekräftat!
Rihanna, 30, startar ett eget lyxigt modehus - i samarbete med modejätten LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy).
Historiskt, då LVMH:s Bernard Arnault inte startat något nytt från grunden sedan Christian Lacroix lanserades 1987.
– Att designa en sån här kollektion tillsammans med LVMH är ett troligt speciellt ögonblick. Mr Arnault har gett mig en unik möjlighet att utveckla ett modehus i lyxsektorn - utan konstnärliga gränser. Jag hade inte kunnat föreställa mig en bättre partner, såväl kreativt som affärsmässigt, säger Rihanna i ett uttalande.
Fenty, som varumärket kommer heta, kommer lansera sin första kollektion i Paris den 22 maj. Redan nu står det klart att det blir såväl ready-to-wear som accessoarer och skor, skriver Business of Fashion.
Rihanna har både chockerat och inspirerat med sina outfits genom åren. Här i en enorm, gul klänning av haute couture-designern Guo Pei under MET Galan 2015.
LÄS MER: Rihanna i stort designsamarbete med Puma
Rihanna har tidigare arbetat med flera kända modeföretag
Kanske fick vi redan i januari en första inblick i kollektionen? När Rihanna fotograferades i ett par stora solglasögon som inte kunde placeras, gick ryktena igång, skrev Harper's Bazaar då.
Rihanna har tidigare samarbetat med märken som River Island, Chanel, Dior, Gucci, Manolo Blahnik, Puma samt egna märkena Fenty Beauty och Savage x Fenty.