Smyckesdesignern Krista Kretzschmar + Dagmars Kristina Tjäder = bronsmagi
I kampanjen för smyckesdesignern och guldsmeden Krista Kretzschmars senaste kollektion samarbetar hon med designern Kristina Tjäder, delägare i House of Dagmar. Magiska bilder av en kreatör i smycken som vågar ta för sig.
Smyckesdesignern och guldsmeden Krista Kretzschmar har en vision om att arbeta över kreativa gränser, och i sin nya kampanj förverkligar hon den med hjälp av designern Kristina Tjäder, delägare i House of Dagmar.
Jag har länge velat lyfta fram starka personligheter
– Jag har länge velat lyfta fram starka personligheter som dels är framgångsrika inom sina gebit, men som också är kunder till mig sedan tidigare. Det föll sig naturligt att arbeta med Kristina Tjäder. Hon har en gedigen designutbildning samt har startat och drivit ett framgångsrikt modeföretag. Hon har påverkat tusentals kvinnor i hur man ska tänka gällande design, material, kvalitet och hållbarhet, säger Krista Kretzschmar.
– Jag har också tänkt länge kring begreppet influencer och vad det betyder för mig och mitt varumärke. För mig är en influencer en person som genom sitt yrke, kanske som formgivare, företagsledare, entreprenör, politiker eller annat påverkar en stor mängd människor genom det avtryck de har på samhället.
Krista Kretzschmar utforskar det operfekta
Kristina Tjäder berättar att hon alltid älskat Kristas formspråk och bär många av hennes smycken.
– Att göra den här kampanjen med henne kändes kul då vi båda är nyfikna och strävar efter att uttrycka oss genuint och i nya världar, säger hon.
I arbetet med sina kollektioner utforskar Krista Kretzschmar det operfekta och organiska, men också gränslandet mellan olika kreativa discipliner. Hennes personliga formspråk är ett resultat av hennes egen tolkning av den japanska estetiska filosofin Wabi Sabi, som går ut på att godta det övergående och brukar beskrivas som en skönhet som är ”bristfällig, tillfällig och ofullständig”.
Kampanjen med Kristina Tjäder är det första projektet inom Krista Kretzschmars nya samarbete med kreativa duon Lost, som består av Lisa Grönlund och Oscar Magnuson.
LÄS MER: Moderedaktören: 6 nya sätt att bära smycken på
LÄS MER: Se Alexander Abdallahs drömmiga smyckeskollektion med Maria Nilsdotter