Svenska klädkedjan satsar på "mamma och barn"-kollektion

Gina Tricot lanserar nu en barnkollektion. Gina Tricot Mini är ett ”Mommy & me-koncept” med matchande unisexplagg. 

Det är första gången som klädföretaget satsar på barnkläder, och i denna "mamma och barn"-kollektion så går tio procent av intäkterna på vissa specialdesignade produkter till barnrättsorganisationen Childhood.

Alla plagg är unisex, för barn i åldrarna 1-6 år och varje barnplagg kommer i liknande design i vuxenstorlek. Kollektionen pryds av olika budskap som vill stärka bandet mellan mamman och sitt barn.

– Jag har alltid imponerats av kvinnor i min närhet och det var när jag själv blev mamma som jag insåg vilken POWER vi kvinnor besitter. Då väcktes tanken om att ta fram en matchande kollektion för mamma + mini, som en symbol för det starka band som finns mellan en mamma och hennes barn. Direkt från start bestämdes att det skulle bli en unisex-kollektion. Det är viktigt att den känslan genomsyras i hela kollektionen, och det känner vi att vi har lyckats väl med, säger Johanna Hernström, ansvarig inköpare på Gina Tricot.

Gina Tricot Mini lanseras i utvalda Gina Tricot-butiker och online på 14 mars. 

 

LÄS MER: Vårmode 2019 – säsongens viktigaste plagg, färger och trender