Ser sidan konstig ut?

Din skärm är smalare än innehållet på denna sida. Vill du visa damernasvarld i ett bättre anpassat format?

MobilTabletDator
Kim Kardashian är tillbaka med nya hudvårdsmärket SKKN by Kim.
Kim Kardashian är tillbaka med nya hudvårdsmärket SKKN by Kim.
Kim Kardashian är tillbaka med nya hudvårdsmärket SKKN by Kim.
Kim Kardashian är tillbaka med nya hudvårdsmärket SKKN by Kim. Foto: Erik Pendzich / Alamy Stock Photo / https://www.alamy.com

Kim Kardashian tillbaka med nya hudvårdsmärket SKKN by Kim

Kim Kardashian gjorde sig av med exmaken Kanye Wests initial i egna doftmärket KKW Fragrance och stängde ner hemsidan. Nu är hon tillbaka med det egna hudvårdsmärket SKKN by Kim.

Nu släpper Kim Kardashian, 41, sitt eget hudvårdsmärke SKKN by Kim. De första nio produkterna är en serie med rengöring, ansiktsvatten, exfoliering, hyaluronsyraserum, vitamin C-serum, ansiktskräm, ögonkräm, oljedroppar och nattolja och ”är alla nödvändiga” enligt Kim själv. Serien ska enligt stjärnan spegla hennes egen utarbetade dagliga hudvårdsrutin.

Kim Kardashians utseende, kändisskap och image har fascinerat både hennes miljontals följare och andra i många år nu, och har gjort henne rik. Kims nettoförmögenhet, som uppskattas till över 1 miljard dollar, bygger på hennes kropp och ansikte. Hon tar det på allvar och är själv villig att fortsätta gå långt för att inte åldras utseendemässigt. 

– Jag kommer prova vad som helst, sa Kardashians-stjärnan till The New York Times i en intervju nyligen.

– Om du sa till mig att jag bokstavligen var tvungen att äta bajs varje dag och att jag skulle se yngre ut, så skulle jag kanske kunna göra det. Kanske skulle jag det, skämtade hon.

– Många människor vill framstå som att de inte bryr sig om hur de ser ut. Jag beter mig inte som att det är lätt eller helt naturligt. Du vaknar inte bara och använder vad som helst. Du vaknar, du använder ingredienser, gör ansiktsbehandlingar, stamcellsansiktsbehandlingar, laser – allt detta är hårt arbete, förklarar hon i New York Times. 

Kim Kardashian på röda mattan under MET-galan 2022 i en vintageklänning från Marilyn Monroe. Foto: Erik Pendzich / Alamy Stock Photo / https://www.alamy.com

Men smakar det så kostar det. Hennes nya hudvårdsserie är betydligt dyrare än de flesta produkter på marknaden. Ett hyaluronsyraserum och en nattolja kostar runt 900–1000 kronor och tillsammans får man betala cirka 6500 kronor för samtliga nio produkter. Allt kommer att vara påfyllningsbart och utbyteskapslarna kostar cirka 15 procent mindre än originalförpackningen. Men Kim Kardashian själv verkar inte orolig för att folk inte kommer att ha råd med hennes hudvård.

– För att få de typer av ingredienser som jag verkligen behövde, var det en slags nödvändighet. Jag försökte få kvaliteten till det bästa priset vi kunde, säger hon till New York Times. 

https://www.instagram.com/p/CeRMGmiuL_x/?utm_source=ig_web_copy_link

Skilde sig och la ner doftmärket

Hennes tidigare doftmärke KKW – Kim Kardashian West – är snart ett minne blott i skönhetsvärlden. När Kim Kardashian och Kanye Wests skilsmässa blev ett faktum i lagens mening slopade reality-stjärnan exmakens efternamn. Sedan tog hon samma steg även i affärslivet, när hon den 1 maj stängde ner hemsidan för sitt doftmärke KKW Fragrance. På sociala medier lovade hon sina fans att det i framtiden kommer komma tillbaka under ett helt nytt namn. 

Kim Kardashian har sålt dofter under namnet KKW Fragrance sedan 2017. Nu byter märket namn. Foto: Twitter / TT NYHETSBYRÅN

Kardashian skrev också: ”Doft är som många av er vet väldigt personligt för mig. Jag lägger min själ och hjärta i varje flaska, och jag är så fantastiskt stolt över varje KKW Fragrance-produkt och samarbete som vi släppt sedan Crystal Gardenia 2017.  Tack från djupet av mitt hjärta för er lojalitet och er kärlek under de senaste åren. Jag kan inte vänta till jag får visa er nästa kapitel i min doft-resa – jag lovar att jag inte kommer att vara borta särskilt länge.”

Och nu är hon alltså tillbaka. Produkterna släpps 21 juni.

LÄS MER: Kändisrusning till skönhetsbranschen: Scarlett Johansson gör hudvård och Gwen Stefani lanserar makeup 

LÄS MER: Oscarsgalan 2022: 10 spektakulära looker från efterfesten